Utbildning/Workshop

Ledarskap handlar traditionellt om att en person ska få andra människor att genomföra en viss arbetsuppgift på ett, för organisationen, tillfredställande sätt. Ledaren ses ofta som en slags hjälte som är något övermänsklig.

Vilken typ av ledarstil du valt har vi ingen åsikt om, för det är knappast möjligt att hitta en formel som ”one size fit all”. Men gemensamt för alla teorier är att ditt ledarskap innehåller kommunikation med och om dina medarbetare.

Vår kommunikationsmodell utgår ifrån retorikvetenskapen och för oss är språket det främsta verktyget för att skapa förståelse och rörelse med ditt ledarskap. Vi kallar den för M.O.M-kommunikation – Manager of Meaning. Med din kommunikation kan du starta en gemensam process för att skapa meningsfullhet för dina medarbetare.

Kommunikation för ledare hjälper dig och/eller dina chefskollegor att bli bättre på att använda kommunikationen i ert ledarskap. För att skapa högt i tak ges den i första hand skräddarsydd till grupper/organisationer.

Illustration of business people in the meeting